بهترین غذاهای ضد التهاب

توسط مریم عبادی در تاریخ 1397/05/17

بهترین غذاهای ضد التهاب


⚠️به دلیل مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری‌شده و استرس های زیاد، التهاب به یک بیماری همه ‌گیر تبدیل شده است.
1⃣روغن زیتون
منبع غنی از پلی‌فنول ‌ها است که خواص ضد التهابی و آنتی ‌اکسیدانی زیادی دارد. بنابراین از روغن زیتون فرابکر برای
پخت ‌و پز غذاها استفاده کنید زیرا بیش از 70 درصد چربی روغن زیتون فرابکر، از چربی‌های اشباع‌ نشده تک ‌زنجیره‌ای تشکیل شده است که به ‌نام اسید اولئیک شناخته می‌شود. 
🔸اسید اولئیک به کاهش فشار خون، کاهش LDL یا کلسترول بد خون و افزایش HDL یا کلسترول خوب خون کمک می ‌کند و به سلامت قلب کمک می کند.
2️⃣گیاهان  و ادویه‌ها : 
 می‌توان به‌ جای نمک یا قند بیش از حد از آنها استفاده کنید زیرا قند و شکر می‌توانند باعث التهاب شوند.
🔸دارچین، این توانایی را دارد که نفخ را کاهش دهد وسطح  قند خون را ثابت نگه دارد.
🔸زردچوبه نیز خواص ضدالتهابی و ضدسرطانی بالایی دارد.
🔸پونه کوهی، خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد.
🔸رزماری و اسطوخودوس مسکن اضطراب و دردها ست


3️⃣شکلات تلخ 
خصوصا بالای70 درصد یا بیشت می‌توانند یکی از دسرهایی باشند که  نباید از خوردن‌شان احساس گناه کنید! 

✳️شکلات تلخ، جریان خون را بهبود می‌بخشد، به کاهش فشار خون کمک می‌کند .
مصرف منظم ودرحجم کم شکلات تلخ  (یعنی 28 گرم در هر روز) به جلوگیری از بروز بیماری دیابت کمک می کند.

4⃣ سیر و پیاز:
این دو سبزی و انواع گیاهانی که حاوی فروکتو اولیگو ساکاریدهایی با زنجیره‌ کوتاه (scFOS) هستند مثل تره‌ فرنگی، مارچوبه و کنگر فرنگی، منابع خوبی از کربوهیدرات‌های کم‌ کالری و شیرین محسوب می‌شوند. از آن‌ جایی که این گیاهان بطورر کامل در روده ما هضم نمی‌شوند، مواد باقی‌مانده آن‌ها، باکتری‌های خوب درون روده‌ها را تغذیه می ‌کنند و در نتیجه باعث می‌شوند که سلامتی روده‌ها افزایش پیدا کند. این فرآیند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و التهاب بدن را کاهش می دهد.

ارسال دیدگاه